drukuj

Gnocchi ze szpinakiem i serem typu włoskiego

Gnocchi ze szpinakiem

Składniki dla dwóch osób

Gnocchi ze szpinakiem
  • Szpinak 1 szklanka rozmrożonego odciśniętego, tj. ok. pół paczki mrożonego
  • Serek typu włoskiego Capri 1 mały krążek ok. 180g
  • Mąka pszenna graham typ 1850 szklanka
  • Żółtko 1 sztuka
  • Oliwa z oliwek 1 łyżeczka
  • Masło 2 łyżki
  • Sól morska szczypta
  • Estragon świeże listki do dekoracji (i skonsumowania ;)

Sposób przyrządzania

  • Szpinak mrożony możemy przygotować na dwa sposoby:
  • 1 sposób:
  • Zamrożony szpinak wkładamy do mikrofalówki i po chwili otrzymujemy gotowy do odciśnięcia lub 2 sposób:
  • Rozgrzewamy patelnię, dodajemy oliwę, a następnie mrożony szpinak.
  • Całość podgrzewamy do całkowitego rozpuszczenia szpinaku często mieszając.
  • Solimy i dusimy jeszcze około 4 minut.
  • Szpinak odcedzamy z nadmiaru wody przez bardzo gęste sito lub gazę.
  • Na stolnicę wysypujemy połowę mąki, dodajemy szpinak, pokruszony ser oraz żółtko.
  • Kilkoma energicznymi ruchami łączymy składniki.
  • Dodajemy pozostałą mąkę, wyrabiamy ciasto.
  • Formujemy kulę, którą następnie dzielimy na cztery części.
  • Każdą część rolujemy na stolnicy, tworząc dość grube wałeczki.
  • Z wałeczka odcinamy nożem 4 romby (w sumie wychodzi 16 sztuk).
  • Kopytka wrzucamy do wrzącej wody.
  • Gdy wypłyną na powierzchnię, czekamy 3 – 4 minuty i wyciągamy łyżka cedzakową.
  • Gotowe kopytka układamy na ciepłym talerzu, na każdym kładziemy kawałeczek masła, ozdabiamy listkami estragonu.

Moje rady

  • Szpinak musi być dobrze odcedzony. W przeciwnym razie wyjdzie bardzo klejąca masa, nie dająca się formować.
  • Do garnka z gotującą się wodą warto dodać łyżkę tłuszczu roślinnego, zapobiegnie to sklejaniu się kopytek.
  • Estragon możemy zastąpić innymi, świeżymi ziołami doniczkowymi.
Czas wykonania: ok. 30 min. Dodawanie Ricotty

Formowanie “wałeczka”

Mieszanie

Dzielimy na poszczególne Gnocchi


Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 1001kcal
Białko 43.7g
Tłuszcz 54.6g
Węglowodany 102.4g
Błonnik 19g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , , , , dodano: 06.02.2010

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 14

  1. carolotta says:

    Bardzo mi się podoba ten przepis, jutro go wykorzystam. I w ogóle świetny pomysł na blog z lekkimi, zdrowymi daniami. Szkoda tylko, że tak ich mało. Pozdrawiam.

  2. carolotta says:

    Bardzo dobre, polecam :)

  3. izabela says:

    Carolotta: cieszę się, że smakowały Ci gnocchi. Jeżeli gustujesz w tego typu smakach, to polecam wypróbować jeszcze kopytka z serem typu włoskiego: http://www.zdroweconieco.pl/kopytka-z-serem-typu-ricotta.html
    Ja do nich sporządzam delikatny sos pieczarkowy. Ciekawa propozycja na smaczny obiad.

  4. sfizo says:

    mój pierwszy wykorzystany przepis z tej strony. wyszły świetnie, chociaż chyba nie trafiłam z sosem… nie wiem, z czym to podawać, a samotne są takie jakieś niepełne.

    mimo wszystko jednak, same gnocchi przepyszne:) rodzina trochę się śmiała, że zaraz po nich miałam problemy z żołądkiem, ale to grypa była, a nie one ( ;

    pozdrawiam – i dziękuję za ten przepis!

  5. izabela says:

    Sfizo: cieszę się bardzo, że smakowały Ci gnocchi. Jako dobre towarzystwo do tych klusek, polecam następujące rodzaje sosów: pomidorowy, pieczarkowy, grzybowy, czosnkowy, koperkowy, bazyliowy lub inny ziołowy, warzywny. Można również polać je niewielką ilością masła lub oliwy i oprószyć parmezanem, albo zamiast sosu sporządzić surówkę, chociażby taką najprostszą z pomidorów, ale jakże aromatyczną i soczystą: http://www.zdroweconieco.pl/pomidory-z-czosnkiem-i-oliwa.html
    Proponuję za każdym razem spróbować z innym wariantem i przekonać się, który najbardziej odpowiada smakowo.

  6. mam3ok0 says:

    żółtko, masło, oliwa, capri… sam tłuszcz… czy te proporcje można zmniejszyć w stosunku do szpinaku? np na tę ilość tłuszczu dać więcej szpinaku na więcej osób?

  7. izabela says:

    @mam3ok0: jeżeli uważasz, że podana propozycja nie mieści się w przedziale względem Twojego zapotrzebowanie na tłuszcz / dobę – możesz eksperymentować na różne sposoby i znaleźć takie rozwiązanie, które będzie dla Ciebie najkorzystniejsze (względem wartości odżywczych i smakowych). Ja osobiście nie wykonywałam innego wariantu.

  8. lotopauanka says:

    o uzywa Pani tupperware! Uwielbiam <3!!

  9. emma says:

    Dla tych, którzy robili gnocchi z tego przepisu: wychodzą dwie porcje, czyli ile mniej więcej gnocchi na porcję? :)
    Pytam, bo nie wiem, czy zdołam się tym najeść, czy trzeba będzie pomyśleć o zjedzeniu ich np. na podwieczorek zamiast na obiad. ;)

  10. Vila says:

    Oj tam Dziewczyny, 500 kalorii ni etakie straszne na obiad. 8 kawałków to sporo, szczególnie jeśli nie pochlaniamy na “hurra” tylko spokojnie jemy. ;) Do tego kubek herbaty i git. ;)

    Mam pytanie tylko czy ten kawałeczek masła jest wliczony w kalorie w tym podliczeniu?

  11. Izabela says:

    @Vila: “czy ten kawałeczek masła jest wliczony w kalorie w tym podliczeniu?”
    Tak, 1 porcja dostarcza około 500 kcal, w tym wliczoną 1 łyżkę masła :)

  12. Dorota says:

    Polecam do tego dania masło szałwiowe ze świeżych listków, przepyszne :)

  13. W. says:

    Jaka jest rola żółtka jajka w tym przepisie? Ma ono służyć zlepieniu pierożków, czy powód, dla którego dodaje się żółtko, jest inny?

  14. Izabela says:

    @W. : przede wszystkim chodzi o lepsze połączenie się składników. Przy okazji wzbogaca też wartość odżywczą, a także smak.

Zostaw komentarz