drukuj

Ziemniaki z jajkiem sadzonym i kefirem

Ziemniaki z jajkiem sadzonym i kefirem

Składniki na jedną porcję

Ziemniaki z jajkiem sadzonym i kefirem
  • Ziemniaki młode 4 małe lub 2 średnie
  • Jaja klasa wagowa L jedna sztuka
  • Tłuszcz roślinny wysokiej jakości, np. oliwa z oliwek, olej z pestek winogron, olej ryżowy, olej kukurydziany, olej rzepakowy 1 łyżeczka
  • Koperek świeży kilka gałązek
  • Czosnek ilość według uznania; ja dodałam jeden ząbek
  • kefir filiżanka lub 2/3 szklanki
  • Dowolne przyprawy, ja użyłam świeżo zmielonego kolorowego pieprzu

Sposób przyrządzania

  • Ziemniaki gotujemy na parze lub w wodzie.
  • Koperek drobno siekamy.
  • Czosnek wyciskamy.
  • Patelnię rozgrzewamy, dodajemy tłuszcz roślinny, a po chwili wybite jajko.
  • Sporządzamy jajko sadzone, w zależności od upodobań mniej lub bardzie ścięte. Ja na większym ogniu smażę ok. 3 minuty, a następnie przykrywam i zostawiam na 2-3 minuty na mniejszym ogniu.
  • Na talerzu układamy ziemniaki, posypujemy je koperkiem i zmiażdżonym czosnkiem. Sadzone jajko przyprawiamy zgodnie z własnymi preferencjami.

Moje rady

  • Do powyższej propozycji warto dołączyć surówkę bądź sałatkę, szczególnie polecam: http://www.zdroweconieco.pl/pomidory-z-czosnkiem-i-oliwa.html
  • Szczerze polecam ugotować ziemniaki w parowarze. Oprócz walorów zdrowotnych, przezwyciężają smakiem te gotowane w tradycyjny sposób.
  • Gotując ziemniaki na parze, proszę pamiętać, aby je wcześniej rozdrobnić, np. w plasterki lub cząstki.
  • Podczas smażenia jajek, ważna jest temperatura tłuszczu. Gdy będzie zbyt niska, jajko sadzone wyjdzie gumowate, przy zbyt wysokiej, spód może się przypalić, zanim wierzch się zsiądzie.
Czas wykonania: ok. 30 min.
Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 374kcal
Białko 17.6g
Tłuszcz 14.6g
Węglowodany 46g
Błonnik 3.4g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , dodano: 11.06.2011

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 11

  1. filemonkowa says:

    wykonywanie to aż 30 minut? Chyba z gotowaniem razem, bo samo usmażenie jajka, wyciśnięcie czosnku i obranie ziemniaków tyle nie zajmie

  2. Izabela says:

    @filemonkowa : 30 minut to średni czas wykonania całej potrawy :)

  3. juld says:

    Ku memu zaskoczeniu takie ziemniaki posypane czosnkiem i koperkiem są przepyszne! Nie trzeba żadnej okrasy. Nie lubię kefiru więc zamieniłam na maślankę. To chyba nie jest duże wykroczenie?

  4. lekkajaklen says:

    Pani Izo, gdzie można kupić talerz prezentowany na zdjęciu?

  5. Izabela says:

    @juld: “Nie lubię kefiru więc zamieniłam na maślankę. To chyba nie jest duże wykroczenie?”
    Oczywiście, że nie :) Możesz w ramach odmiany wymienić również na naturalny jogurt, zsiadłe mleko, mleko acidofilne.

  6. Izabela says:

    @lekkajaklen: talerz kupiłam ponad dwa lata temu, w jednym z koszalińskich sklepów. Obecnie nie pamiętam w którym. Pod talerzem również nie ma żadnej wytłoczonej nazwy, która mogłaby pomóc w zidentyfikowaniu go.
    Zobacz, co wypatrzyłam w internecie:
    Bardzo zbliżony, ze znanej marki Lubiana, dostępnej w większości sklepów z porcelaną (naczynia tej firmy są dostępne również w makro): http://www.lubiana.com.pl/asortyment/rozne57.jpg
    Z głębszymi przegródkami można zamówić przez internet: http://www.zyjlatwiej.pl/talerze/14-talerz-z-przegrodkami.html
    Tego typu talerze dostępne są również w hurtowni “Szczepan” http://www.szczepan.gda.pl/kontakt.html, jednak mieści się ona w Gdańsku, więc nie wiem czy masz możliwość tam pojechać.

  7. Sylwia says:

    Czy to prawda, że ziemniaki + kefir/zsiadłe mleko to jedna z najzdrowszych kombinacji? Jeśli tak, to dlaczego? I co jest zdrowsze: kefir czy zsiadłe mleko. Z góry dziekuję za odpowiedź :)

  8. Aron says:

    Ta kaloryczność została podana dla jednej porcji takiej potrawy, tak?

  9. marika says:

    wszędzie ten czosnek wciśnie…

  10. Pati:) says:

    Pani Izabelo,czy ten ta potrawa jest tucząca?Bo zdrowa na pewno:) Ale w końcu ziemniaków na diecie jeść się nie powinno,tyle że tutaj nie ma ich z żadnym sosem ani mięsem.Proszę o odpowiedź,pozdrawiam:)

  11. Izabela says:

    @Pati:): “Pani Izabelo,czy ten ta potrawa jest tucząca?” Wszystko zależy od tego, jak często i w jakich ilościach będziesz spożywać zarówno tę potrawę, jak i każdą inną.
    “Ale w końcu ziemniaków na diecie jeść się nie powinno”
    To, czy dany produkt można spożywać, zależy od indywidualnego problemu osoby.
    W większości przypadków spożywanie ziemniaków 1 raz w tygodniu w ramach urozmaicenia obiadów bądź innych dań, nie będzie wywierało negatywnych skutków.
    Pozdrawiam :)

Zostaw komentarz