drukuj

Surówka z sałatą lodową i warzywami

Pyza orkiszowa z musem truskawkowym i jogurtem

Składniki dla Ciebie

Surówka z sałatą lodową i warzywami
  • Sałata lodowa 2 większe liście
  • Papryka po 2 paski: czerwonej, żółtej, zielonej
  • Pomidor pół średniego
  • Ogórek szklarniowy 10 plasterków
  • Cebula czerwona kilka plasterków
  • Tłuszcz roślinny tłoczony na zimno, np. oliwa z oliwek extra virgine, olej lniany, olej sezamowy, olej z orzechów, olej z dyni itp. 1 łyżka
  • Ocet balsamiczny lub winny 1 łyżeczka
  • Dowolne przyprawy, np. świeżo zmielony kolorowy pieprz, zioła prowansalskie itd…

Sposób przyrządzania

  • Warzywa dokładnie myjemy i osuszamy.
  • Sałatę rwiemy na kawałki.
  • Pomidora kroimy w cząstki. Ogórka w plasterki.
  • Paprykę w paski. Cebulę w plasterki.
  • Doprawiamy oliwą i octem. Przyprawiamy.
  • Dokładnie mieszamy.

Moje rady

  • Sałatka pięknie prezentuje się z dodatkiem czerwonej cebuli, ale jeżeli uwielbiamy czosnek (tak jak ja ), proponuję sporządzić surówkę z jego dodatkiem zamiast cebuli albo dodać oba warzywa jednocześnie.
Czas wykonania: ok. 20 min
Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 153kcal
Białko 3.7g
Tłuszcz 10.2g
Węglowodany 16.8g
Błonnik 5.1g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , dodano: 25.07.2012

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 4

  1. ag says:

    Dzisiaj ją zrobiłam, bez octu balsamicznego, ponieważ nie używam takich rzeczy, ani bez oliwek, tylko z kilkoma kroplami jakiegoś taniego oleju… :) (studenci..)
    I muszę przyznać, że jest przepyszna! To była moja pierwsza w życiu jakakolwiek surówka, zawsze robię tylko sałatę ze śmietaną i cytryną albo mizerię. A tu proszę, można zjeść tanio i smacznie, a do tego ile witamin!

  2. ag says:

    *oliwy z oliwek :) miało być

  3. michal says:

    Bez oliwy i octu balsamicznego nie ma tego smaku. Olej tylko psuje finezje i konsystencje tego dania. Polecam z prażonymi ziarnami słonecznika :)

  4. Emi says:

    Jeju jeju, nie bez powodu wymienione są rodzaje olejów/oliwy, które możemy użyć.
    To nie jest tylko po to, żeby sobie wlać oleju, chodzi zapewne o obniżenie IG. Do tego właśnie służy oliwa z oliwek czy olej lniany.

Zostaw komentarz