drukuj

Ser Camembert z zarodkami i otrębami

Ser Camembert z zarodkami i otrębami

Składniki na jedną porcję

  • Ser Camembert 1 krążek light 12% tł.
  • Jajko 1 sztuka
  • Zarodki pszenne 2 łyżki
  • Otręby (dowolny rodzaj) 2 łyżki
  • Oliwa z oliwek extra virgin 1 łyżka
  • Pieprz kolorowy świeżo zmielony

Sposób przyrządzania

  • Ser kroimy wzdłuż, aby uzyskać dwie równe części.
  • Rozbijamy jajko, dodajemy pieprz, rozkłócamy widelcem.
  • Ser maczamy w jajku.
  • Na głęboki talerz wysypujemy zarodki oraz otręby.
  • Obtaczamy krążki w panierce.
  • Na patelni rozgrzewamy jedną łyżkę oliwy.
  • Smażymy kotlety po dwie minuty z każdej strony.
  • Przykrywamy pokrywką, zmniejszamy ogień i zostawiamy na około 5 minut.

Moje rady

  • Na rynku dostępne są różne rodzaje Camembertów. Ja używam wersji light lub o obniżonej zawartości tłuszczu.
  • Pamiętajmy, aby bardzo dokładnie obtoczyć kotleciki. Zapobiegnie to wypływaniu podczas smażenia masy serowej.
  • Podana porcja wraz z dodatkiem sałatki lub surówki może stanowić smaczny obiad, natomiast wykorzystanie połówki krążka może stanowić ciekawą odmianą śniadania lub kolacji.
  • Polecam otręby 4 zbóż. Można je dostać w delikatesach lub sklepach ze zdrową żywnością… albo kupić osobno kilka rodzai otrębów i wymieszać je ze sobą.
Czas wykonania: ok. 15 min.

Krążek sera camembert rozkrojony na dwa plastry

Panierka z zarodków i otrębów

Panierka z zarodków i otrębów

Rozbijanie jajka

Rozbijanie jajka

Camembert w panierce


Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 474kcal
Białko 38.2g
Tłuszcz 29.6g
Węglowodany 25.2g
Błonnik 11.3g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , dodano: 25.07.2012

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 14

  1. Adam says:

    Rewelacja. Palce lizać.

  2. zuza says:

    Dobrze komponuje się z konfiturą żurawinową ;) Stosowałam do tej pory do panierowania bułkę tartą, ale następnym razem koniecznie sprawdzę z otrębami :)

  3. izabela says:

    Opcja z otrębami i zarodkami jest nie tylko wyśmienita w smaku, ale również dostarcza cennego błonnika pokarmowego, który pełni ważne funkcje regulujące w naszym organizmie.

  4. Basia says:

    wyglądają znakomicie ale przyznam się że trochę kalorycznie. jak myślicie co można byłoby zamienić, aby powstał również smaczny ale mniej kaloryczny posiłek?

  5. Basia says:

    Czy zamiast smażyc na oliwie z oliwek, można wstawić do piekarnika?

  6. Czarna Kijana says:

    Ja myślę, że można, piekłam już wiele rzeczy w panierce bez dodatku tłuszczu i wszystko zawsze wychodziło pyszne- panierka była chrupka i takie potrawy w niczym nie ustępowały smażonym. Jeśli komuś bardzo zależy na kaloriach, może też serki obtoczyć w samym białku jaja, które jest zdecydowanie mniej kaloryczne niż żółtko.

  7. PxND says:

    Właśnie zrobiłam coś takiego – jedną połowę zjadł mąż, drugą ja, i do tego pyszna sałatka – dietetyczna! A ser – coś pysznego, obtoczyłam go w samym białku i otrębach.

  8. Kasia says:

    świetny przepis, dziękuję ;)

  9. Szpetot says:

    przed chwilą zrobiłam, połowę zjadłam sama, drugie pół krążka dostał tata :)
    świetne komponuje się z surówką z kiszonej kapusty polecam

  10. makaron says:

    Żeby zaoszczędzić kalorie na tłuszczu do smażenia robię tak: daję dosłownie kroplę oleju/oliwy i nagrzewam, potem to wycieram ręcznikiem papierowym i już nie przywiera :] trzeba mieć tylko w miarę dobrą patelnię. Też idealna opcja do omletów.
    Co do dania, to też kiedyś w bułce tartej obtaczałam lub w samym jajku, ale opcja z otrębami i zarodkami jest dużo zdrowsza, przy najbliżeszej okazji na pewno wypróbuję!

  11. Zuta says:

    Czy Pani,Pani Izabelo poleca takie danie na zachowanie szczupłej sylwetki? Czy jest ono zdrowe? Czy jeśli użyję zwykłego sera pleśniowego to różnica w kaloryczności będzie znacząca?

  12. Izabela says:

    @Zuta: szczupła sylwetka = prawidłowy styl życia. W swoich przepisach często pokazuję, że wykorzystując odpowiednie wymienniki w żywności, możemy cieszyć się smakiem oraz nie musimy obawiać się nadprogramowych kilogramów oraz chorób cywilizacyjnych w przyszłości. Jednak pokazane tu ilości, a tym samym wartości energetyczne i odżywcze nie są uniwersalne dla każdego i należy dopasować je w sposób indywidualny. Moim zamierzeniem jest wskazanie właściwej drogi wiodącej na zdrowy szlak :)
    Porównajmy mój przepis do typowego camemberta smażonego podawanego w większości restauracji (bez dodatków):
    Restauracja: ser Camembert o zawartości tłuszczu 24 % ZdrowecoNieco: ser Camembert light 12% tł.
    Restauracja: bułka tarta ZdrowecoNieco: zarodki pszenne; otręby
    Restauracja: smażenie na głębokim tłuszczu ZdrowecoNieco: oliwa z oliwek extra virgin 1 łyżka
    Widzisz różnicę ? Bo ja ogromną ;)
    Zuta says: “Czy jeśli użyję zwykłego sera pleśniowego to różnica w kaloryczności będzie znacząca?” Sery pleśniowe o obniżonej zawartości tłuszczu zawierają go zazwyczaj w ilości 12 g / 100 g; sery “normalne” posiadają około 24 g tłuszczu / 100 g produktu. I tu nie chodzi jedynie o kcal. Ten tłustszy zawierać będzie więcej tłuszczu nasyconego oraz cholesterolu.

  13. Zuta says:

    Dziękuję bardzo za odpowiedź :)

  14. kacham says:

    Wiadomo że ten light zdrowszy ale moim zdaneim duzo gorszy jest…Traci sie na smaku i jakos gorzej sie smaży.A którego w ogole uzywacie?Ja przekonalam sie do tego z Lidla za 5tke,zielony bodajze.MA super smak i co najwazniejsze nie jest gorzki!

Zostaw komentarz