drukuj

Sałatka grecka

Sałatka grecka

Składniki na jedną porcję

Sos tzatziki
  • Ser typu Feta (lub typu Śródziemnomorskiego) (jedna opcja do wyboru):
    • Arla Apetina light 10 % tł. 10 kosteczek (25 g)
    • Mlekovita light 12 % tł. 1 gruby plaster (25 g)
  • Oliwki zielone, czarne lub ich mix 5 sztuk
  • Pomidor 1 mały lub 4 – 7 pomidorków koktajlowych (w zależności od wielkości)
  • Ogórek 1 mały gruntowy lub ok. 10 plasterków szklarniowego
  • Papryka dowolny kolor lub mix 1 mała sztuka
  • Sałata, np. roszponka kilka listków
  • Ocet winny lub balsamiczny albo sok z cytryny do smaku
  • Tłuszcz roślinny tłoczony na zimno, np. oliwa z oliwek extra virgine, olej lniany, olej sezamowy, olej z orzechów, olej z dyni itp. 1 łyżeczka

Sposób przyrządzania

  • Kostki sera odsączamy z zalewy lub w przypadku całego kawałka kroimy w kosteczkę.
  • Pomidorki koktajlowe kroimy na połówki, a w przypadku pomidora na mniejsze cząstki lub w kostkę.
  • Oliwki możemy przekroić wzdłuż na pół.
  • Ogórka kroimy w plasterki.
  • Paprykę oczyszczamy kroimy w paski lub w kostkę.
  • Sałatę rwiemy na kawałki.
  • Łączymy wszystkie składniki. Polewamy oliwą.
  • Delikatnie mieszamy.

Moje rady

  • W związku z tym, że krojenie sera typu Feta na równe i nie rozpadające się kosteczki wymaga pewnej wprawy, polecam gotowe kosteczki (np. Arla Apetina light 10% tł.)
  • Sałatki nie solimy, z racji tego, że używany ser oraz oliwki zawierają wystarczającą ilość soli.
  • Do sałatki możemy również dodać ulubione zioła (np. prowansalskie) oraz wyciśnięty czosnek.
Czas wykonania: ok. 15 min.
Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 140kcal
Białko 6.4g
Tłuszcz 9.9g
Węglowodany 9.4g
Błonnik 3.1g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , dodano: 25.07.2012

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 14

  1. Marta says:

    na ile porcji jest przepis”?

  2. izabela says:

    To zależy, ile wynosić będzie Twoje dobowe zapotrzebowanie energetyczne. Uważam, że nawet w diecie niskoenergetycznej, składniki sałatki powinny stanowić 1 porcję, a w innych przypadkach należałoby podwoić ilość składników lub dodać 1 kromkę razowego pieczywa z dodatkiem np. wysokogatunkowej wędliny.

  3. Marta says:

    no, skoro to tylko 140 kcal jako sałatka to niewiele :) i można ją zjeść

  4. Basia says:

    Faktycznie mało kaloryczna ale moje kubeczki smakowe mówią nie.. Niestety zupełnie mi to nie smakowało. Może ktoś ubóstwia, ja do takich nie należe ;-))

  5. jagienka123 says:

    uwielbiam tą sałatkę, miło slyszec ze ma niewiele kalorii, bo jest bardzo sycąca:)

  6. kiss says:

    ten przepis jest superr i ma mało kcal!!!!

  7. ewa says:

    Sałatka jest pyszna. Czesto robię sobie taką do pracy, a do tego 1 kromka własnoręcznie upieczonego razowca. Mniam, mniam.

  8. Gabriela says:

    Sałatka wygląda wspaniale, przyrządzę ją sobie jutro na drugie śniadanie. ^^

    W niektórych przepisach na sałatkę grecką składnikiem jest również ocet winny – czy mogłabym zapytać, dlaczego tutaj go nie ma? Chodzi o walory smakowe, czy właściwości zdrowotne?

  9. Izabela says:

    @Gabriela: nie mam nic przeciwko kilku kroplom octu winnego czy balsamicznego (dopisałam do składu :)). W przypadku przyprawiania potraw, pole do popisu najczęściej zostawiam osobie wykonującej. Stawiam jeden warunek: ostrożnie z solą ! Często już produkty zawierają odpowiednią jej ilość (informację tą zamieszczam często pod przepisem w moich radach), więc dosalanie zaburza pracę organizmu.

  10. Natalia says:

    Witam serdecznie,
    od dawna przeglądam Pani poradnik ilewazy.pl i przyznam, że jest naprawdę bardzo pomocny przy doborze codziennej diety, ale jednak piszę z innego powodu. Zastanawia mnie fakt połączenia pomidora i papryki z ogórkiem. Taka kompozycja warzyw powoduje utratę bardzo potrzebnej wit. C która nie wchłania się do naszego organizmu. Jak się Pani na to zapatruje jako dietetyk?
    pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

  11. Just says:

    Pyszna jest!! i mało kalori :)

  12. kamila says:

    Wczoraj zrealizowalam kilka z Pani przepisow, m.in. powyzsza salatke, pomidorka z cebula, sos tzatziki, salatke z szynka drobiowa, surowke z porem i jablkiem, surowke z salata lodowa a dzis zamierzam zrobic salatke z tunczykiem. Wszystkie sa pyszne :) bardzo dziekuje za smaczne i niskokaloryczne salatki, od ktorych teraz roi sie w mojej lodowce :)

  13. Izabela says:

    @kamila: Wow, Pani Kamilo – jestem pod wrażeniem ! Jest mi ogromnie miło po przeczytaniu wiadomości od Pani :) I ja również mam przyjemną informację: otóż w tym komentarzu: http://www.zdroweconieco.pl/salatka-z-tunczykiem-dzikim-ryzem-i-pomidorem.html/comment-page-1#comment-2499 znajduje się kolejna porcja przepisów z drugiej strony internetowej, którą prowadzę. Mam nadzieję, że przynajmniej część przypadnie do gustu i zostanie zrealizowana. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia oraz przyjemności w przygotowywaniu bogatych w wartości odżywcze posiłków !

Zostaw komentarz