drukuj

Ryż zapiekany z owocami

Ryż zapiekany z owocami

Składniki na jedną porcję

Ryż zapiekany z owocami
  • Ryż parboiled 3 łyżki
  • Mleko 1,5% pół szklanki
  • Jabłko 1 średnie
  • Banan 1 mały lub pół dużego
  • Nektarynka 1 średnia
  • Cytryna 1 łyżeczka soku
  • Oliwa z oliwek 1 łyżeczka
  • Jogurt naturalny 3 łyżki
  • Cynamon

Sposób przyrządzania

  • Ryż gotujemy do wchłonięcia w mleku na wolnym ogniu, uważając, aby się nie przypalił.
  • W międzyczasie obieramy jabłko, wydrążamy gniazda nasienne, ścieramy na tarce o grubych oczkach.
  • Obieramy banana, kroimy w plasterki.
  • Z nektarynki usuwamy pestkę, kroimy na kawałki.
  • Owoce skrapiamy sokiem z cytryny.
  • Naczynie żaroodporne smarujemy oliwą z oliwek.
  • Wykładamy ryż, następnie owoce i jako ostatnią warstwę używamy ryżu.
  • Zapiekamy w piekarniku w temp. 180 °C przez około 30 minut.
  • Gotowe danie polewamy jogurtem i posypujemy cynamonem.

Moje rady

  • W przypadku osób cierpiących na niedobór laktazy, bądź nie mogących spożywać z różnych względów mleka ryż gotujemy w wodzie.
  • Oczywiście możemy używać dowolnych świeżych owoców – w tym przepisie uwzględniłam mój ulubiony wariant :)
Czas wykonania: Przygotowanie: ok. 15 min; zapiekanie: ok. 30min. Ryż zapiekany z owocami
Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 440kcal
Białko 11g
Tłuszcz 8.4g
Węglowodany 82.3g
Błonnik 4.8g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , , , , dodano: 03.02.2010

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 9

  1. Marta says:

    Rewelacja! Ponad to przepis można zmodyfikować według swoich preferencji :) Smacznie, szybko i nie drogo :)

  2. izabela says:

    Oczywiście, zgadzam się z Tobą Marta całkowicie :) W okresie letnim wykorzystujmy owoce sezonowe, żeby ich później nie żałować i nie czekać z utęsknieniem na kolejny letni dostatek :)

  3. Agg says:

    Ile kcal miałaby jedna porcja ale bez banana i nektarynki? :)

  4. Izabela says:

    @Agg : wartości odżywcze na tej stronie są tylko dodatkiem. Umieszczam je w celach poglądowych, w związku z czym nie zajmuję się już dodatkowymi przeliczeniami.
    Jeżeli chciałabyś dowiedzieć się, ile wynosi wartość odżywcza porcji wspomnianych owoców, możesz zajrzeć na mojego bloga http://www.ilewazy.pl – i wstawiając wartości liczbowe odpowiadające składnikom z przepisu do kalkulatora – uzyskasz interesujące Cię informacje.

  5. wittoria says:

    Pani Izo, zgłaszam błąd. Powinno być laktazy nie laktozy.
    Pozdrawiam

  6. Izabela says:

    @wittoria: rzeczywiście, wkradła się literówka. Poprawione.

  7. kamila says:

    Pyszny :) ostatnio moglabym go codziennie jeść na obiad, ale wolę nie ryzykować, bo by się znudził :) czy tak samo można zrobić z makaronem?

  8. Izabela says:

    @kamila: “czy tak samo można zrobić z makaronem?”
    Oczywiście, jak najbardziej ! Szczególnie polecam makarony z pełnego ziarna lub razowe, ponieważ oprócz walorów smakowo – zapachowych – dostarczają wielu wartościowych składników odżywczych.
    Tego typu danie równie dobrze będzie smakować z kaszą jaglaną :)

  9. ZdrowyDuch says:

    o tak, polecam z kaszą jaglaną! spróbujcie koniecznie :)

Zostaw komentarz