drukuj

Pumpernikiel z twarożkiem

Kanapka z białym serem i pomidorem

Składniki na jedną porcję

Kanapka z białym serem i pomidorem
  • Pumpernikiel 2 kromki
  • Margaryna (np. Benecol, Flora) 2 łyżeczki
  • Twarożek Grani 4 łyżki
  • Pomidor 1 średnia sztuka

Czas wykonania: ok. 5 min.

Kanapka z białym serem i pomidorem

Kanapka z białym serem i pomidorem


Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 367kcal
Białko 18.4g
Tłuszcz 12.2g
Węglowodany 55.4g
Błonnik 9.2g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , dodano: 09.09.2009

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 7

  1. Szpetot says:

    ja sama robię twarożek podobny do tego Grani tzn, mieszam 250 g sera białego chudego i pół szklanki kefiru, wychodzi pyszny :)

  2. Emma says:

    jak Pani uważa: zdrowszy jest chleb żytni ciemny, pakowany w folii (który jest w większości przepisów na kanapki na tej stronie) czy właśnie pumpernikiel? Słyszałam, że najdrowszy na diecie (ale nie tylko; ja na diecie nie jestem, tylko zdrowo się odżywiam ;)) jest właśnie pumpernikiel, ale z drugiej strony w nim oprócz mąki żytniej, drożdży, wody i soli jest cukier, którego nie ma w składnie w tym pierwszym chlebie.
    Proszę o odpowiedź. :)

  3. Emma says:

    uwaga do powyższego komentarza: mówiąc “chleb żytni ciemny w folii” miałam na myśli bardziej ten razowy, ciężki, wyglądem przypominający pumpernikiel (np.: firmy mestemacher ;)) nie taki kupowany w bochenkach.

  4. Izabela says:

    Emmo, zarówno jeden, jak i drugi rodzaj pieczywa jest korzystny dla organizmu. W prawidłowym odżywianiu się, ważne jest urozmaicenie, dlatego polecam oba rodzaje. W składzie pumpernikla znajduje się cukier, bo ten dodatek (i/ lub też syrop ziemniaczany, ekstrakt słodowy) jest nieodzowny, aby otrzymać specyficzny rodzaj pieczywa.
    Poniżej przedstawiam również propozycje, które warto spożywać zamiennie (kolejność podana przez mnie przypadkowa):
    http://www.ilewazy.pl/kromka-pumpernikla
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-graham
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-lorenca
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-z-sezamem
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-orkiszowego
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-z-ziarnami-soi
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-ze-slonecznikiem
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-z-siemieniem-i-otrebami
    http://www.ilewazy.pl/kromka-chleba-zytniego-wysokoblonnikowego-z-otrebami

  5. Emma says:

    dziękuję za odpowiedź. :)
    w takim razie spróbuję też tych innych, ponieważ moje sklepy w okolicy są w nie dość dobrze zaopatrzone. Pozdrawiam!

  6. Mayinka says:

    Słyszałam, że twarogu nie powinno łączyć się z pomidorem.
    ,,Częste spożywanie pomidorów z produktami nabiałowymi (np. z twarogiem), może doprowadzić do bolesnej choroby stawów. Zawarte w pomidorach kwasy (cytrynowy, jabłkowy, chlorogenowy i kumarynowy), łączą się z wapniem tworząc nierozpuszczalne kryształki, które odkładają się w stawach i doprowadzają do powstania stanów zapalnych wywołujących silne bóle. ”

    Co Pani o tym sądzi?

  7. Izabela says:

    @Mayinka: zachęcam do zapoznania się z treścią mojej wypowiedzi w tym komentarzu: http://www.ilewazy.pl/bagietka-z-maslem-czosnkowym#comment-22635. Odpowiadałam tam na podobnie brzmiące pytanie.

Zostaw komentarz