drukuj

Pumpernikiel z polędwicą drobiową

Kanapka z polędwicą i rzodkiewką

Składniki na jedną porcję

Kanapka z polędwicą i rzodkiewką
  • Pumpernikiel 1 kromka
  • Margaryna (np. Benecol, Flora) 1 łyżeczka
  • Polędwica drobiowa 2 plasterki
  • Rzodkiewki 2 sztuki
  • Sałata kilka listków

Czas wykonania: ok. 5 min.

Kanapka z polędwicą i rzodkiewką

Kanapka z polędwicą i rzodkiewką


Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 164kcal
Białko 10.8g
Tłuszcz 4.4g
Węglowodany 24.5g
Błonnik 4.5g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , dodano: 15.06.2010

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 4

  1. J says:

    Zastanawia mnie, dlaczego polecacie margarynę? Margaryna zawiera tłuszcze trans, masło jest zdrowsze, a i zawiera niewiele kalorii – łyżeczka na kanapkę to malutko ;)

  2. izabela says:

    J: niestety, nie jestem w stanie wszystkim dogodzić. Jedni uwielbiają masło, inni margarynę, kolejni nie smarują chleba niczym albo używają serka kanapkowego. Jeżeli chodzi o walory zdrowotne – w nawiasie znajduje się informacja, że wskazana jest margaryna np. Benecol, zawierająca stanole roślinne lub Flora. W obu przypadkach producenci zapewniają, że są one wolne od kwasów tłuszczowych konfiguracji trans.
    Poza tym przepisy pochodzą z mojej głównej bazy, którą tworzę dla swoich pacjentów. Osoby te, często wymagają obniżenia zawartości cholesterolu frakcji LDL i trójglicerydów.
    W takich przypadkach, w diecie należy obniżyć zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych i cholesterol.
    Dziękuję za pytanie i chęć rozwiania swoich wątpliwości – do tego jak najbardziej służą komentarze.
    Moja rada dla wszystkich czytających: proszę spożywać taki rodzaj tłuszczu, który będzie najkorzystniej wpływał na organizm w Waszym obecnym stanie fizjologicznym.

  3. Szpetot says:

    ja bym do tego dodała ogórka, pomidora, szczypiorek\
    co pani sądzi o takim połączeniu?

  4. Izabela says:

    Ogórek zawiera enzym zwany askorbinazą, który jest odpowiedzialny za rozkład witaminy C (kwasu askorbinowego). Czyli spożywając w jednym momencie świeżego ogórka i pomidora (który zawiera wit. C), można się spodziewać zmniejszenia jej zawartości.
    To połączenie nie jest szkodliwe dla organizmu, po prostu zubożone w witaminę C.
    Z drugiej jednak strony ilość witaminy C zawarta w pomidorze nie jest zbyt duża, więc straty witaminy C nie będą miały większego znaczenia.
    A w związku z tym, że urozmaicenie (smakowe, kolorystyczne itd…) jest równie ważne, od czasu do czasu można taki sposób przyjąć.
    Dobrym pomysłem na unieczynnienie enzymu oraz “zaoszczędzenie” tej witaminy, będzie skropienie powyższych warzyw sokiem z cytryny lub zamiast ogórków świeżych dodanie kwaszonych.

Zostaw komentarz