drukuj

Placuszki z dynią, słonecznikiem i zarodkami

Pyza orkiszowa z musem truskawkowym i jogurtem

Składniki na 9 placuszków o wadze około 40 g

Placuszki z dynią, słonecznikiem, zarodkami i otrębami
  • Dynia 2 szklanki startej na tarce o grubych oczkach
  • Jajo 1 sztuka
  • Pestki dyni 2 łyżki
  • Pestki słonecznika 2 łyżki
  • Zarodki pszenne 2 łyżki
  • Otręby orkiszowe 2 łyżki
  • Tłuszcz roślinny wysokiej jakości, np. oliwa z oliwek, olej z pestek winogron, olej ryżowy, olej kukurydziany, olej rzepakowy 2 łyżki
  • Czosnek 2 ząbki (można zwiększyć ilość lub zamienić na cebulę)
  • Świeży imbir – kawałeczek
  • Przyprawy, np. kurkuma, carry, papryka słodka, świeżo zmielony czarny pieprz, szczypta soli

Sposób przyrządzania

  • Startą dynię lekko solimy i czekamy, aż wypuści z siebie nadmiar wody.
  • Imbir ścieramy na tarce o drobnych oczkach.
  • Słonecznik oraz dynię prażymy na suchej patelni.
  • W misce łączymy ze sobą wszystkie składniki.
  • Formujemy placuszki.
  • Ja powyższe placuszki usmażyłam na patelni teflonowej, używając 2 łyżek tłuszczu roślinnego. Ale nie narzucam w tym przypadku obróbki cieplnej. Można usmażyć je bez dodatku tłuszczu lub upiec w piekarniku, albo tak jak pulpety uparować w parowarze.

Moje rady

  • W przypadku tego typu przepisów, należy wziąć poprawkę, że ilość poszczególnych składników, w szczególności będzie zależeć od głównego surowca “bogatego” w wodę czyli tutaj dyni. W zależności od stopnia oddania wody po jej rozdrobnieniu (starciu na tarce), może się okazać, że ilość potrzebnych łyżek np. zarodków bądź otrębów będzie mniejsza bądź w większa niż w przepisie.
Czas wykonania: ok. 60 min (przygotowanie + mieszanie składników + smażenie)

Poniższa wartość energetyczna i odżywcza dotyczy 1 placuszka o wadze 40.
Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 63kcal
Białko 3g
Tłuszcz 3.9g
Węglowodany 6g
Błonnik 1.9g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , dodano: 25.10.2011

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 7

  1. idorotka says:

    mniam. są na pewno pyszne. moja mama któregoś dnia zrobiła placuszki z dyni. (niestety robiła je kiedy mnie nie było w domu i dodała mąki białej) Na pewno ja dodałabym właśnie otrąb(ew łyżkę mąki typu 2000), zarodków, pewnie siemienia i orzeszkłów/masła orzechowego, czy – tak, jak Pani- pestek dyni czy słonecznika. :) Poza tym curry świetnie się komponuje z dynią (także marchewką i brokułami! )…Słowem- idealne połączenie. :)

  2. Sandra says:

    idorotka mam ten sam “problem” moja rodzina uwielbia mąkę, jedynie białą. Zazwyczaj pilnuję, żeby nie dodawała tych pustych kalorii, może zagęścić czymś innym… To samo ze śmietaną, wolę jogurt naturalny :) A placuszki cudo! Muszę w końcu kupić dynię, a zarodki zastąpię otrębami pszennymi. Już się nie mogę doczekać!

  3. olcia says:

    ja powiem że namówiłam mamę na mąkę typu 750. to jest taka pomiędzy białam a żytnią, i kosztuje normalnie 2-4zł :) i wydaje mi się ze jest zdrowsza niż czysta biała, zawsze to jakiś remis :)

  4. effemeria says:

    Czy takie placuszki nadadzą się solo jako obiad, czy lepiej dorzucić jeszcze np. jakąś surówkę?

  5. ula says:

    zrobiłam z połowy porcji, dałam 2 białka i jeszzcze łyżkę mąki żytniej. Jedną wersję zrobiłam według przepisu, a drugą z przyprawą piernikową. wyszły suuuper, mega smaczne! Polecam. :)

  6. flo says:

    BOZE, JAKA WSPANIALA STRONA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 PROSIMY O WIECEJ PRZEPISOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. kaki says:

    Chętnie wypróbuję przepis ale czy można dynię zastąpić cukinią? :)

Zostaw komentarz