drukuj

Pierogi leniwe pełnoziarniste z musem owocowym i jogurtem

Pierogi leniwe pełnoziarniste z musem owocowym i jogurtem

Składniki

Pierogi leniwe pełnoziarniste z musem owocowym i jogurtem
  • Składniki na 18 sztuk pierogów leniwych (do dania wykorzystujemy 5 sztuk):
  • Mąka pełnoziarnista 3 zboża 70 g + około 30 g do podsypywania (ilość będzie uzależniona między innymi od wilgotności sera)
  • Twaróg półtłusty 200 g
  • Jajo klasa wagowa L 1 sztuka
  • Sól szczypta
  • Mus; składniki na 1 porcję
  • Truskawki około połowy szklanki
  • Maliny około połowy szklanki
  • Jagody około połowy szklanki
  • Jogurt naturalny o zawartości tłuszczu do 2 % 2 łyżki

Sposób przyrządzania

  • Pierogi:
  • Oddzielamy żółtka od białek.
  • Twaróg dobrze rozgniatamy (np. widelcem, w maszynce, pałką do ciasta, praską do ziemniaków).
  • Do miski wkładamy twaróg, żółtka oraz mąkę (70 g).
  • Całość dokładnie mieszamy drewnianą łyżką lub miksujemy na najniższych obrotach miksera.
  • Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Dodajemy do masy i delikatnie łączymy składniki.
  • Ciasto przekładamy na stolnicę obsypaną mąką (30 g; ewentualnie mieć w zasięgu dodatkową ilość) i ugniatamy, aż ciasto będzie na tyle zwarte, aby uformować z niego wałeczki. Optymalnie, aby nie przekraczać za mocno wskazanej przeze mnie ilość mąki, ponieważ czym więcej mąki, tym pierogi twardsze i mniej smaczne.
  • Ciasto dzielimy na kilka mniejszych części. Możemy zrobić z nich wałeczki i kroić pod skosem pierogi, bądź tak jak w moim przypadku ciasto rozwałkowujemy i wykrawamy foremkami dowolne kształty.
  • Kluski gotujemy w dużej ilości wody. Po kilku chwilach od wrzucenia na wrzątek, zmniejszamy ogień i czekamy, aż kluski wypłyną. Od tego momentu gotujemy jeszcze 2-3 minuty.
  • Mus:
  • Owoce rozdrabniamy za pomocą blendera lub miksujemy.
  • Na talerz nakładamy 5 pierogów, polewamy musem i jogurtem.

Moje rady

  • Podane wartości odżywcze dotyczą 1 porcji, tj. 5 pierogów oraz musu owocowego.
  • Pozostałymi pierogami możemy poczęstować rodzinę, znajomych itd… albo zamrozić je i wykorzystać w przyszłości.
  • Zamiast świeżych owoców możemy użyć mrożonych lub gotowego musu niedosładzanego cukrem bądź innymi substancjami słodzącymi (ja co roku sporządzam w okresie letnim musy z podanych owoców i wykorzystuję zimą).

Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 294kcal
Białko 20.7g
Tłuszcz 6.7g
Węglowodany 44.5g
Błonnik 10.5g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , , , , , , dodano: 26.07.2012

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 6

  1. Hania says:

    Wygląda smakowicie. Chyba skuszę się i w weekend wypróbuję :)
    Pozdrawiam!

  2. naleśniki says:

    ale piękne, muszą być pyszne ;-)

  3. Izabela says:

    Zgadzam się – wyglądają bardzo apetycznie i równie wyśmienicie smakują ! Zachęcam do ich sporządzenia :)

  4. Ania says:

    Co ja się naszukałam tego bloga… :) dzisiaj je zrobię, tyle że z żytnią razową :)

  5. Oliwia says:

    Czy ser półtłusty można zastąpić chudym?

  6. Izabela says:

    @Oliwia: Tak, oczywiście.

Zostaw komentarz