drukuj

Omlet z mozzarellą i pomidorami

Omlet z mozzarellą i pomidorami

Składniki na jedną porcję

Omlet z mozzarellą i pomidorami przygotowywania
  • Jaja 2 sztuki
  • Ser Mozzarella pół kulki (60g)
  • Pomidor 1 średni
  • Cebula 1 mała lub pół średniej
  • Czosnek 1 ząbek
  • Oliwa z oliwek
  • Bazylia świeża kilka listków
  • Szczypiorek łyżka
  • Sól, kolorowy pieprz ziarnisty

Sposób przyrządzania

  • Cebulę obieramy, kroimy w drobną kosteczkę.
  • Czosnek obieramy i wyciskamy.
  • Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy cebulę oraz czosnek. Po jednej minucie przykrywamy, zmniejszamy ogień i zostawiamy na 2-3 minuty.
  • W międzyczasie pomidora obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i dodajemy do cebuli. Mieszamy i na wolnym ogniu pozostawiamy na minutę.
  • Roztrzepujemy jaja z przyprawami i dodajemy na patelnię. Na wolnym ogniu pozostawiamy ok. 5 minut.
  • Mozzarellę kroimy w kostkę, dokładamy do reszty.
  • Szczypiorek drobno siekamy, bazylię kroimy na drobne kawałeczki. Posypujemy masę.
  • Całość przykrywamy i zostawiamy na wolnym ogniu przez kilka minut – aż do momentu ścięcia się jaj na powierzchni. Kilkakrotnie należy zrobić patelnią koliste ruchy, aby masa znajdująca się na powierzchni przemieściła się na spód omleta.

Moje rady

  • Jaja najprościej i najszybciej rozbić w shakerze.

Czas wykonania: ok. 20 min.

Omlet z mozzarellą i pomidorami

Gotowy omlet.

Omlet z mozzarellą i pomidorami

Gotowy omlet.


Źródła energii
 dla składników z przepisu
Energia 372kcal
Białko 28.8g
Tłuszcz 24.6g
Węglowodany 11.1g
Błonnik 2.1g

Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , , , , , , dodano: 12.09.2009

drukuj

Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

Odpowiedzi: 32

  1. Wiola says:

    Bardzo smaczne i szybko sie robi. Polecam wszystkim

  2. lotopauanka says:

    Omlet w sumie jak omlet… Tylko torche lpeszy ;p Zapomniałam kupić mozarellę to dałam camemberta i był cudny! Za to mój chłopak mało się nad tym daniem nie rozpłynął ;). No i jak na moje to ma troche dużo kalorii ;)

  3. enn says:

    Wygląda pysznie!

  4. izabela says:

    Do omleta możemy dodawać różne składniki. Bardzo smaczną wersją jest omlet ze szpinakiem, camembertem i pomidorem (w okresie zimowym można wykorzystać z puszki).

  5. Agata says:

    Ile oliwy z oliwek?;)

  6. Czarna Kijana says:

    Dziewczyny, co wy macie z tymi kaloriami? To jakaś paranoja! Na mój gust, ten omlet pod względem kalorii jest obiadem dietetycznym, ale może niech kucharka się wypowie. Co innego, jeśli spojrzy się na użycie mozarelli- dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy lepsza byłaby np. feta półtłusta.

  7. PxND says:

    Czarna Kijana, niektórzy liczą kalorie, no i dla mnie to niestety za dużo, ale można to danie nieco “odchudzić”, jak ja często to robię.

  8. larusia says:

    ja nie dodam sera do tego omlecika :) i już będzie odchudzony! mmm… pychotka ;)

  9. Czarna Kijana says:

    Rozumiem, że niektórzy liczą kalorie, ale przeraża mnie to, co dla kogoś oznacza “dużo kalorii”. To danie ma kalorii bardzo mało, przeciętny obiad człowieka nie będącego na diecie redukcyjnej powinien mieć co najmniej te 500 kcal- więc ten omlet nie powinien ich ilością przerażać w moim mniemaniu…

  10. grumpy says:

    A tak właściwie… To ile tej oliwy? Jestem początkująca i się zupełnie nie orientuję :P

  11. izabela says:

    grumpy: do sporządzenia tego omleta użyłam 1 łyżkę oliwy z oliwek. Jeżeli musisz ograniczać ilość tłuszczu w swojej diecie, to łyżeczka również z powodzeniem wystarczy :)

  12. grumpy says:

    Aha, bardzo dziękuję :D

  13. kalorka says:

    ja mam pytanie odnośnie patelni. Nigdy nie robiłam omletu, a ten wygląda kusząco. Tylko ja mam takie duże patelnie, żeby omlet wyglądał dobrze i się udał to chyba taką jakąś mniejszą prawda?:(

  14. ag. says:

    nie miałam w domu pomidorów, więc zrobiłam z papryką (wcześniej obrałam ją ze skórki). mniam! (:

  15. izabela says:

    Kalorka: na każdej patelni wyjdzie dobrze, wszystko zależy od tego z ilu jajek chcesz sporządzić omleta. Żeby się przekonać pierwszym najlepszym krokiem jest po prostu sprawdzenie w praktyce, a ewentualnie później można myśleć o modyfikacji (np. zainwestowanie w mniejszą patelnię lub sporządzenie omleta z większej ilości jaj, aby był bardziej puszysty i wyższy i poczęstowanie częścią najbliższych lub znajomych)

  16. izabela says:

    ag: no proszę jakiś świetny pomysł! Powiem szczerze, omlet gości u mnie co tydzień na śniadanie, ale z papryką jeszcze nie przyrządzałam. Z chęcią wypróbuję.

  17. sznycelek says:

    pyszne, szybkie i z mozzarellą :) no i mało węglowodanów.
    jak często można jeść takie śniadanko? czy są jakieś wytyczne w tej kwestii? ;)

  18. izabela says:

    Sznycelku, to zależy od tego, jaki jest Twój obecny stan zdrowotny i jakie masz aktualne zapotrzebowanie energetyczne. Jeżeli jesteś zdrową osobą bez nadwagi, to polecam sporządzać omleta raz w tygodniu. Ale dobrze urozmaicać jego składniki, np. wersja z mozzarellą, z pieczarkami, z łososiem, z owocami i jogurtem, ze szpinakiem i fetą itp..
    A pozostałą ilość do racjonalnego, tygodniowego spożycia jaj wkomponować w odżywcze sałatki. Należy też pamiętać, że jajka używa się do sporządzania naleśników, jako spoiwo do farszów, kotletów, itd.. Istotne w prawidłowym odżywianiu się jest urozmaicenie.

  19. emma says:

    Witam,
    coś mi się nie zgadza w ilości tłuszczu.
    Na stronie ilewazy.pl podane jest, iż jedno jajko ma niewiele ponad 5g tłuszczu. Tutaj mamy 2 jajka, więc wychodzi średnio 11g tłuszczu.
    Ustalone zostało, że do omleta użyto łyżki oliwy z oliwek. Wychodzi więc kolejne 10g tłuszczu.
    Teraz mozarella: typowa ma 16% tłuszczu (w przepisie nie jest nigdzie napisane, że jest to mozarella light). Tak więc w 60g mozarelli będzie średnio 9,5g tłuszczu.
    Gdyby to zsumować: 11 + 10 + 6,5, to wychodzi 27,5g tłuszczu. Oprócz tego warzywa także mają tłuszcze roślinne, więc można by przyjąć, że omlet będzie miał 28,5-29g tłuszczu. Dlaczego w przepisie podane jest 24,6? Gdzie się pomyliłam? Bo jeśli odjąć jednak jedno jajko, to wyjdzie taka ilość tłuszczu, jaką podano powyżej.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. :)

  20. izabela says:

    Obliczenia zostały wykonane poprawnie. A czy tak jak ja ważyła Pani wszystkie surowce przed obróbką termiczną i gotowego omleta, a następnie przeliczała wartości do 100 g?

  21. emma says:

    Tak, dokładnie tak, zresztą podałam mój tok myślenia i po kolei wszystkie działania, które wykonałam. Gdzie się pomyliłam? Proszę jeszcze raz przeanalizować to, co napisałam w poprzednim pytaniu, to dla mnie bardzo ważne. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  22. Szpetot says:

    A ja zrobię sobie to któregoś dnia na obiad, bo jak dla mnie to trochę jednak za dużo kcal na kolację czy śniadanie

  23. Justyna K. says:

    MMM.. pychotka.. zdrowe i smaczne;)

  24. ale tutaj są pyszne przepisy ….

  25. Yolandi says:

    Pychotka…mój omlet co prawda nie był taki piękny jeśli chodzi o wygląd, ale z moim narzeczonym pochłonęliśmy go w kilka minut!

  26. Szpetot says:

    zrobiłam, dobre jest. Ale polecam dodać więcej szczypiorku :)

  27. Izabela says:

    @Szpetot: cieszę się, że danie smakowało. Co do szczypiorku – to ja też jestem jego zwolenniczką, ale w przypadku zarówno jego, jak i cebuli bądź czosnku to bardzo osobista kwestia smaku :) Jedni kochają te dodatki, inni wręcz przeciwnie … ;)

  28. Przemek says:

    Ja bym to nazwał raczej jajecznicą z mozzarellą i dodałem jeszcze oliwki. Następnym razem zrobię jajka z mąką i mlekiem tak jak się robi prawdziwy omlet.

  29. pola says:

    a jak by to smakowało z serem żółtym? w typie pizzy?

  30. marika says:

    a to jest przepis na ile osób?

  31. omlet says:

    Dziś zrobiłam – pycha! Świetny przepis, łatwe wykonanie:)

  32. Izabela says:

    @pola: “a jak by to smakowało z serem żółtym? w typie pizzy?” Przykro mi, ale nie wiem. Myślę, że w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie samodzielne wypróbowanie. Ze swojej strony zachęcam do użycia sera żółtego o obniżonej zawartości tłuszczu.

    @marika: “a to jest przepis na ile osób?” To zależeć będzie od apetytu, a także od zapotrzebowana energetycznego i odżywczego osoby / dobę. Zwyczajowo powyżej zaprezentowanego omleta konsumuje jedna osoba. Ale nie należy traktować tego jako regułę.

    @omlet: “Dziś zrobiłam – pycha! Świetny przepis, łatwe wykonanie:)”
    Cieszę się bardzo :)

Zostaw komentarz