drukuj

Kotlety z kaszy gryczanej i twarogu

Kotlety z kaszy gryczanej i twarogu

Składniki na jedną porcję

Surowe kotlety z kaszy gryczanej i twarogu
  • Kasza gryczana palona lub niepalona 3 – 4 łyżki surowej (ok. 50 g) = połowa woreczka
  • Twaróg półtłusty mielony (lub rozdrobniony np. widelcem lub blenderem) 2 łyżki
  • Cebula kilka plasterków
  • Jajko klasa wagowa S lub M 1 sztuka
  • Zarodki pszenne 1 – 2 łyżki
  • Otręby – dowolny rodzaj (np. pszenne, owsiane, żytnie, jęczmienne, orkiszowe lub ich mix) 1 – 2 łyżki
  • Tłuszcz roślinny wysokiej jakości, np. oliwa z oliwek, olej z pestek winogron, olej ryżowy, olej kukurydziany, olej rzepakowy 2 łyżeczki + kilka kropel
  • Dowolne przyprawy, np. mieszanka 18 ziół bez soli i pieprzu, szczypta soli, świeżo zmielony kolorowy pieprz
  • Pomidor 1 mały lub 3 – 6 pomidorków koktajlowych (w zależności od wielkości)
  • Sałata kilka listków oraz zielenina, np. natka pietruszki, koperek, świeże zioła typu bazylia, rzeżucha.

Sposób przyrządzania

  • Rozgrzewamy piekarnik do temp. 180 C.
  • Gotujemy kaszę gryczaną.
  • Cebulę drobno siekamy.
  • Rozgrzewamy patelnię teflonową lub nieprzywierającą, dodajemy 1 łyżeczkę tłuszczu oraz cebulę
  • Smażymy do momentu zeszklenia się jej.
  • W misce łączymy kaszę z twarogiem, dodajemy cebulę, przyprawy, jajko, dużą ilość posiekanej zieleniny.
  • Składniki dokładnie łączymy ze sobą, formujemy kotleciki.
  • Do miski wsypujemy zarodki pszenne i otręby, obtaczamy kotleciki.
  • W naczyniu żaroodpornym dno smarujemy kilkoma kroplami tłuszczu roślinnego.
  • Układamy kotlety, polewamy je drugą łyżeczką oliwy, przykrywamy.
  • Pieczemy ok. 30 minut.
  • Na talerzu układamy kotlety oraz pokrojonego w dowolny sposób pomidora.

Moje rady

  • W zależności od stopnia wchłonięcia przez kaszę wody, konsystencja może być za każdym razem odmienna, dlatego ilość otrębów i zarodków proszę traktować jako oszacowanie. Można trochę zwiększyć bądź zmniejszyć ich ilość.
  • Czas wykonania: Przygotowanie: ok. 20 min. Pieczenie ok. 30 min.Kotlety z kaszy gryczanej i twarogu

    Kotlety z kaszy gryczanej i twarogu


  • Źródła energii
     dla składników z przepisu
    Energia 448kcal
    Białko 26.5g
    Tłuszcz 18.9g
    Węglowodany 53.1g
    Błonnik 10.4g

    Słowa kluczowe opisujące ten przepis: , , , , , , , , , , , , , dodano: 15.06.2010

    drukuj

    Wydruk pochodzi ze strony z odżywczymi i smacznymi przepisami www.zdroweconieco.pl

    Odpowiedzi: 14

    1. asia says:

      uwielbiam wasze strony:) dokładne i przyjemne:)
      pozdrawiam!

    2. Kasia says:

      A czemu niepalona? Jest lepsza?

    3. izabela says:

      To jest moja propozycja :) Warto wprowadzać urozmaicenia smakowe. Oczywiście można ją zastąpić paloną.
      Różnica pomiędzy obiema kaszami polega na tym, że podczas prażenia część labilnych witamin z grupy B ulega zniszczeniu pod wpływem temperatury, natomiast w pozytywnym aspekcie, proces prażenia wpływa na wzrost zawartości rutyny (związku przeciwutleniającego) w ziarniakach.

    4. magda says:

      Czy to kcal sa podawane na jednego kotleta czy na te 4 ?

    5. Sara says:

      Kotlety wychodzą bardzo dobre, polecam wszystkim ten przepis!:)

    6. Ja robiłam takie kotlety z zółtym serem ale z twarogiem moga być bardziej intersujące :) Wkrótce zrobie

    7. lala says:

      Czy te kalorie są do jednego kotleta czy jakieś porcji?

    8. julka says:

      Ja dodaję miętę. Zawsze jednak smażyłam na patelni. Spróbuję następnym razem inaczej :)

    9. ola says:

      Te 3 łyżki kaszy dotyczą ugotowanego czy suchego produktu?

    10. PannaAlt says:

      Nie jestem Panią Izabelą, ale odpowiem:
      @lala: Te kcal dotyczą porcji, czyli dwóch kotletów (mi przynajmniej z powyższego, nieco zmodyfikowanego przepisu ;) wyszły 2 spore kotlety)
      @ola: Te 3 łyżki dotyczą kaszy nieugotowanej

    11. neaf says:

      jedna z pyszniejszych rzeczy jakie jadłam, latwe w przygotowaniu i mega mega mega smaczne:))))rewelacja

    12. Domka says:

      Dziewczyny jajko (1/2) tzn? dodajemy surowe czy ugotowane i pół porcji ? Bo nie bardzo rozumiem ….

    13. Aneta says:

      kcal sa dla porcji czy dla calosci?

    14. Izabela says:

      W dniu dzisiejszym zmodyfikowałam przepis na bardziej przejrzysty.
      @Domka: w poprzednim przepisie użycie 1/2 jajka było rzeczywiście niepraktycznie. Dodaj po prostu najmniejsze jakie masz w lodówce :)
      @Aneta: wartość energetyczna dotyczy składników z przepisu, czyli w tym przypadku 1 porcji.

    Zostaw komentarz